Thursday, September 17, 2009

NYFW, del 4

Sista dagen på modeveckan idag, vilket innebär att höjdpunkter från torsdagens visningar kommer att inkluderas i den mer överskådliga och kritiska genomgång jag planerar att publicera imorgon fredag/i helgen. Om gårdagen kan kort sägas att Doo.Ri inte gjorde mig besviken. Trots en ganska enformig kollektion så upprätthöll Doo-Ri Chung troget sitt, vid det här laget, etablerade uttryck av stilrena klänningar och rena färger. Även Oscar de la Renta presenterade en stark kollektion där jag särskilt uppskattar klänningen i svart spets – det skall tilläggas att jag egentligen inte är så uppskattande av spets, trots min kärleksförklaring till en viss Valentino-klänning i ett tidigare inlägg. Jag lovar även att efter min kritiska genomgång av NYFW återvända till de områden jag egentligen hanterar bättre – litteratur, konst, vin etc. Dessa genomgångar har tagit alldeles för mycket tid i anspråk men jag kan samtidigt inte motstå att ge uttryck för min beundran och uppskattning av dessa vackra, i vissa fall enastående, kollektioner. Nedan följer ett utdrag av gårdagens favoriter.

No comments:

Post a Comment